27 мая 2015 г.

Правила класів швидкісних радіокерованих авіамоделей з несучим ротором F3/5 Open - 2015


В правилах 2015 року доданий підклас "Мультікоптери". Крім того, змагання будуть проводитись у двох вправах -  «Швидкісна ділянка» і «Швидкісний маршрут»

HELINEXT Speed Cup 2015
Кубок швидкісних радіокерованих авіамоделей з несучим ротором

Спортивні класи F3/5 Open
Радіокеровані авіамоделі з несучим ротором для швидкісних польотів.

1. Описи радіокерованих авіамоделей з несучим ротором
Радіокерована авіамодель з несучим ротором (вертольот, коптер) є моделлю, що важча за повітря, яка отримує рушійну силу для підйому і горизонтального руху від роторної системи, що обертається навколо номінально вертикальної осі (або осей).
Кількість несучих роторів моделі не обмежена.
Дозволяється використовувати окремий ротор для компенсації обертаючого моменту та керування за курсом.
Дозволяються фіксовані горизонтальні підтримуючі поверхні (крила, стабілізатори) до 4% площі, охопленої несучим ротором (роторами).
Радіокерованими авіамоделями з несучим ротором не є апарати з ракетними чи реактивними несучими рушіями, комбіновані апарати з несучим ротором та окремим штовхаючим чи тягнучим рушієм, конвертоплани з рушіями, що змінюють вектор тяги для зависання та горизонтального польоту, апарати на повітряній подушці.

2. Загальні характеристики та підкласи
Площа, яку охоплює несучий ротор (ротори), не обмежена.
Вага моделі (з паливом / с батареями) не повинна перевищувати 6,5 кг.
Максимальний робочий об'єм двигуна внутрішнього згоряння не обмежений.
Живлення електричного двигуна обмежене максимальною (без навантаження) постійною напругою 70,0 Вольт.
Забороняється використання приладів автоматичної стабілізації, який використовує зовнішні зв'язки (авіагоризонт, сонар та ін.).
Забороняється використання приладів передачі відеозображення для керування польотом.
Забороняється використання запрограмованих маневрів польоту.
Металеві лопаті роторів заборонені.
Підклас «Вертольоти» - включає в себе моделі з одним чи двома несучими роторами
Підклас «Мультікоптери» - включає в себе моделі, що мають три чи більше несучих роторів.

3. План території змагань
На малюнку показана схема майданчика і відстані для проведення польотів, а так само зони безпеки які повинні бути обов'язково дотримані.


4. Кількість помічників
Для кожного конкурсанта дозволяється тільки один помічник. Помічник може давати інформацію пілоту під час польоту.

5. Кількість моделей
Число моделей не обмежується. Кожен конкурсант може використовувати тільки моделі, представлені ним при реєстрації. В кожному турі (раунді) можна використовувати тільки одну модель.

6. Визначення офіційного польоту
Існує офіційний політ (тур, раунд), коли конкурсант офіційно викликається на старт.
В офіційному польоті конкурсант виконує дві польотні вправи (в одному турі одна вправа).
Перша вправа «Швидкісна ділянка» – досягнення максимальної швидкості на відрізку горизонтальної ділянки. Політ першої вправи у турі (раунді) складається з прямих горизонтальних прольотів для досягнення максимальної швидкості на відрізку 200 м (базі). Кожен проліт починається уздовж горизонтальної розгінної ділянки довжиною до 100 м, і проходить вздовж горизонтального розміченого відрізка (бази) довжиною 200 м. Висота кожного прольоту проходить в коридорі від 5 м до 30 м. Під час одного туру тривалістю 4 хвилини модель повинна зробити як мінімум по одному прольоту в кожному напрямку (вправо і вліво). За час туру учасник буде намагатися зробити якомога більше прольотів в обох напрямках. Розвороти для зміни напрямку польоту робляться довільно поза базою.
Друга вправа «Швидкісний маршрут» – досягнення максимальної швидкості в горизонтальному польоті по замкненому маршруту. Політ другої вправи у турі (раунді) складається з прямих горизонтальних прольотів на відрізку 200 м (базі) з разворотами на 180 градусів поза базою. Тур починається з польоту уздовж горизонтального розгінної ділянки довжиною до 100 м, і проходить вздовж горизонтального розміченого відрізка (бази) довжиною 200 м, потім слідує розворот та польот вздовж бази у іншому напрямку, потім знов розворот і так далі. Висота кожного прольоту проходить в коридорі від 5 м до 30 м. Під час одного туру тривалістю 4 хвилини модель повинна пролетіти як мінімум один замкнений маршрут. За час туру учасник буде намагатися зробити якомога більше прольотів по замкненому маршруту. Розвороти для зміни напрямку польоту робляться довільно поза базою.

7. Суддівство
Організатор повинен призначити групу з трьох або п'яти суддів і визначити серед них Головного Суддю.
Повинні бути проведені тренувальні польоти для суддів з обговореннями безпосередньо перед змаганнями.
Система вимірювання, фіксації та підрахунку повинна бути організована таким чином, щоб конкурсанти та глядачі могли ясно бачити або чути результати кожного туру.
Запис на польотних листках повинна бути зроблена суддями самостійно.
Під час польотів судді знаходяться в 20 м від злітно-посадкової площадки на лінії, паралельної лінії бази. Один суддя (центральний) знаходиться на центральній лінії, один-два судді (бічні) знаходяться у крайніх прапорців розмітки бази.
Бокові судді роблять фіксацію прольоту крайніх меж бази, центральний суддя спостерігає за виконанням умов польоту за маршрутом і по висоті, а так само за дотриманням норм безпеки.

8. Організація
Порядок польоту в першому раунді визначається жеребкуванням. Польоти в другому та інших раундах можуть починатися в тому ж порядку або з середини початкового порядку.
Час підготовки. Учасника повинні викликати мінімум за 4 хвилини до польоту. Під час польоту попередника, учасник з моделлю знаходиться у старт-боксі за лінією суддів. Після того, як попередній учасник закінчив свій політ, дається ще хвилина, щоб зробити останні коректування або перевірки, а потім починається час польоту.
Якщо модель раніше залишає старт-бокс, то час польоту починається з цього моменту.

9. Програма польоту
Пілот встановлює модель на злітну площадку і сам розміщується на центральній лінії  майданчику, що перетинає базовий відрізок посередині, в 14 м від моделі.
Модель злітає зі злітної площадки, відлітає вправо або вліво на розгінну ділянку, розгортається будь-яким способом і починає офіційний політ.
Модель виконує Першу вправу «Швидкісна ділянка» не менше ніж у двох турах.
Модель виконує Другу вправу «Швидкісний маршрут» не менше ніж у двох турах.
Після закінчення кожного туру модель приземлюється якомога ближче до місця старту.
Якщо приземлення було аварійним чи виникла відмова, але пілот при цьому не порушив правила безпеки, увесь політ окрім останнього елементу (прольоту по ділянці чи маршруту) що передував аварії, буде зарахований.
У разі порушення пілотом правил безпеки політ буде анульовано (нульовий рахунок).

10. Вимірювання та підрахунок результатів
Перша вправа «Швидкісна ділянка». Кожен проліт в кожному напрямку вздовж бази 200 м буде виміряний на час при перетинанні крайніх меж бази. Для кожного конкурсанта дані заміру будуть вноситися в польотний лист. На цьому листі вказується тільки номер конкурсанта (ім'я зазвичай не вказується). За час туру модель повинна зробити як мінімум по одному прольоту в кожному напрямку (вправо і вліво). Розвороти для зміни напрямку польоту виробляються довільно поза бази і розгінних ділянок.
Друга вправа «Швидкісний маршрут». Кожен проліт в обох напрямка вздовж бази 200 м та двома розворотами буде виміряний на час при перетинанні центральної лінії майданчику. Для кожного конкурсанта дані заміру будуть вноситися в польотний лист. На цьому листі вказується тільки номер конкурсанта (ім'я зазвичай не вказується). За час туру модель повинна зробити як мінімум по одному прольоту в кожному напрямку (пролетіти один замкнений маршрут). Розвороти для зміни напрямку польоту робляться довільно поза межами бази.
Загальні застороги.
Будь який політ менше бази 200 м оцінюватися не буде.
Будь який політ з висотою менше 5 м і більше 30 м оцінюватися не буде.
Будь який політ, зроблений на занадто великій відстані від суддів (зазвичай більше 100 м) оцінюватися не буде.
Будь який політ, не закінчений під час туру 4 хвилини оцінюватися не буде.
Будь який політ з необов’язковими маневрами і елементами пілотажу на базі і розгінній ділянці оцінюватися не буде.
Будь який політ з невпевненим керуванням і / або небезпечною поведінкою моделі (різкі порушення траєкторії, пікірування, кабрірування, коливання і подібне) оцінюватися не буде, а повторний такий політ призведе до припинення польотів та анулювання результатів туру.
Будь який політ з вильотом в заборонену зону оцінюватися не буде, а повторний виліт в заборонену зону призведе до припинення польотів та анулювання результатів туру. (Заборонена зона - зона на за спиною пілота і вздовж лінії суддів. Ця зона поширюється до нескінченності зліва, справа і назад. При перельотах забороненої зони повинен подаватися добре видимий або чітко чутний сигнал).
Тур, в якому не були виконані хоча б по одному прольоту в обох напрямках, буде анульовано.

11. Класифікація
Після кожного туру (раунду) Першої вправи, для кожного учасника буде розрахована швидкість кожного прольоту в кожному напрямку і буде визначена найкраща швидкість туру в кожному напрямку. Результатом кожного туру для кожного учасника буде середня швидкість, як половина суми кращих швидкостей в обох напрямках. Після завершення не менше ніж двох офіційних турів, результати кращого туру будуть використані, щоб визначити місце конкурсанта.
Після кожного туру (раунду) Другої вправи, для кожного учасника буде розрахована швидкість кожного прольоту по замненому маршруту і буде визначена найкраща швидкість туру. Результатом кожного туру для кожного учасника буде найкраща швидкість по замкненому маршруту. Після завершення не менше ніж двох офіційних турів, результати кращого туру будуть використані, щоб визначити місце конкурсанта.
Краща сума результатів обох вправ визначить переможця. У разі збігу результатів між двома або кількома лідерами, для них призначається додатковий тур з кожної вправи, який визначає переможця.
У змаганнях буде визначений абсолютний переможець (кращий результат), а так само спортсмени, що зайняли друге і третє місце. Крім того будуть названі кращі спортсмени в підкласах «Вертольоти» та «Мультікоптери»

12. Безпека і переривання змагань
Якщо вітер перпендикулярний до лінії польоту перевищує 8 м/с протягом як мінімум 20 секунд, політ повинен бути перерваний. Політ буде повторюватися і змагання триватимуть, як тільки вітер спаде нижче. Якщо вітер не вщухає до завершення туру, то тур і всі результати будуть анульовані. Час проведення нового туру буде визначатися організатором і суддями.
Будь який політ з вильотом в заборонену зону буде обмежений суддями та організаторами аж до припинення польоту.
Будь який політ з невпевненим керуванням і/або небезпечною поведінкою моделі (різкі порушення траєкторії, пікірування, кабрірування, коливання і подібне) буде обмежений суддями та організаторами аж до припинення польоту.
Кожен учасник змагань при реєстрації зобов'язується сумлінно дотримуватися правил безпеки визначених у цьому виданні і додатково оголошених суддями та організаторами змагань. За порушення цих правил конкурсант може бути дискваліфікований зі змагань рішенням суддів або організаторів. Відповідальність за порушення правил безпеки кожен конкурсант несе особисто.

Підготовлено: Член FAI CIAM, Суддя міжнародної категорії і Технічний експерт FAI Дерігін Д.В.
на основі FAI Section 4 - Aeromodelling, Volume ABR Section 4A, Section 4B, Section 4C, 2015 Edition.
Київ, 05.2015
Видання призначене для некомерційного використання. Текст та ілюстрації не можуть використовуватися частково, редагуватися і змінюватися. При копіюванні посилання на автора і оригінал тексту обов'язкове.
З усіх питань звертатися: Асоціація пілотів радіокерованих моделей вертольотів України.
www.heli-info.com

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.